!!! AKCE !!! Až do odvolání cena dopravy na výdejní místa Balíkovny jen za 59,- Kč a to včetně dobírky ! Lze použít jen u zboží do 15 kg hmotnosti.

Co tělo na jaře potřebuje? Pár tipů pro oživení jídelníčku

S jarem toužíme po tom splynout s přírodou a zažít i na svém těle ten rozkvět fyzických i duševních sil. Nezůstávejme za přírodou a držme s ní krok. Pojďme se právě přírodou inspirovat.  Pár jarních superpotravin, které tělu odvedou nejlepší službu? To určitě může být, ale první a největší službu svému tělu na jaře uděláme, když mu dopřejeme dvě věci:

grass-3336700_640

- omezíme na minimum zbytečnou zátěž vyloženě nezdravými pochutinami

- přidáme pohyb

Odlehčit jídelníčku přinese efektivnější trávení

Nyní je pravý čas na to, aby naše trávení bylo co nejvíce nastaveno na efektivitu. I mladé rostliny, kořínky, vše rašící a rostoucí musí umět ze zimou připraveného humusu vytěžit maximum. Lidské trávení pracuje nejlépe, je-li vyčištěné a nezatěžované. Tomu můžeme pomoci několika způsoby:

- omezit jídlo těžké na trávení (vyloženě nezdravé, průmyslově upravované jídlo, někomu uleví i to, když na chvíli přestane kombinovat rostlinné a živočišné produkty v jednom jídle či sacharidy a bílkoviny v jednom jídle). Už jen to neskutečně odlehčí!

- dát tělu čas. Půsty (přerušovaný) nebo plný, doplněné čistícími čaji (šalvěj, pelyněk, kopřiva...) to všechno uleví žaludku a střevům, nechá trávení odpočívat. A pak budeme schopni lépe využít všechno zdravé a prospěšné, co sníme.

A co nám udělá vyloženě dobře?

Zelené potraviny:  ať už kopřivy místo špenátu, polévky ze špenátu. Přidejte si saláty, rukolu, něco malého zeleného do každého jídla. Skvěle v tento čas přijmeme i spirulinu, chlorellu nebo zelenou vojtěšku v sušené formě. Listy ze zahrádky (pampeliška, sedmikráska, bršlice). Zelená je všude kolem nás, i nám bude dělat dobře.

Šťavnaté ovoce a zelenina: nejlepší je sezónní, takže ředkvičky, křehké saláty, jablka, mrkev (třeba  i odšťavněné)... ale dopřát si můžeme úplně cokoliv. Ten rozpuk jara nám často připomene i nedostatečný zimní pitný režim a jednou z možností, jak zdravou žízeň probudit je, jíst více šťavnatého ovoce. Abychom přišli na chuť vodě a šťavnatosti.

Vláknina, probiotika: také kvalitní mléko (nejlépe nehomogenizované, které nezatěžuje střeva), jogurty, různé vodní kefíry, kombuchy, je čas vyzkoušet všechno kvašené a všechno plné vlákniny, přidat do jídla psyllium, lněné semínko, cokoliv, co zrovna pro vlastní střeva potřebujete. Ať jsou oživená a dobře fungují, odrazí se to i na naší náladě.

Pár tipů použitelných v běžné kuchyni tu máme. Takže vzhůru do toho!

Zajímají Vás informace ze zákulisí našeho obchodu, tipy jak ušetřit na běžných výdajích a být tak bohatší, nebo jen rádi soutěžíte? Sledujte náš Facebook.

aaa-facebook_final_pruhled

 

 

Máte otázku? Lucie Vám poradí.608 873 565

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení