6 zásad pro zdravé cvičení s kettlebelly

Tento hit fitness tělocvičen i domácích tréninků už si nachází své skalní fanoušky a není divu. Jedná se o jedno z nejefektivnějších cvičení se zátěží. Jak to ale udělat, abychom si dříve než pěknou postavu, nepřivodili s tímto náčiním zdravotní problém? Máme pro vás šest zásad, které vždy dodržujte a... pak se dočkáte jen pozitivních výsledků.

kettle

PEVNOST A SOUSTŘEDĚNÍ

Jako u každého cvičení se zátěží dochází ke zranění nebo nepřiměřenému přetížení svalů i kloubů ve chvíli, kdy cvičíte špatně, nesoustředěně nebo to takříkajíc odflakujete. Kettlebelly jsou docela velkou zátěží spojenou s cvičením stability, takže jsou tu hlavní dva faktory. Při cvičení se musíte plně soustředit na pohyb a zpevňovat při cvičení páteř a držet si správné postoje při jednotlivém cvičení. Jen tak se cvičební efekt projeví přesně tam, kde má – a ne třeba v přetížené krční páteři, bedrech nebo v bolavých ramenech.

PEVNÁ RAMENA

Kromě již zmiňované páteře jsou tu velmi důležitá ramena. U nich v žádném případě nepotřebujeme vynucené a nepřirozené polohy a při cvičení by měla být ve správné poloze – stažena dolů, dozadu a pevně zafixovaná svaly. Tím si pro cvičení uvolníte paže a zádové svaly budou na správných místech posilovány tak, jak mají.

OD JEDNODUŠŠÍHO KE SLOŽITĚJŠÍMU

Zatímco s obyčejnými činkami si sem tam můžeme dovolit frajeřinky s těžšími cviky, tady to doporučováno není. Začátečníci by skutečně měli začínat prvními základními cviky a na těžší přecházet až poté, co ty první dokonale zvládnou. Přetížení při složitějších cvicích má skutečně potenciál vám ublížit.

SPRÁVNÝ NÁDECH A VÝDECH

Nadechovat se do břicha, pořádně vypnout bránici… což zajistí zpevnění hlubokých svalů kolem páteře, a vydechovat se zátěží, což uvolní a dá prostor ostatním svalům. Dýchání je tady mimořádně důležité.

DOSTATEK PROSTORU KOLEM VÁS

Zní to možná divně, ale i v obýváku na toto cvičení potřebujete dostatek prostoru už jen pro dobrý pocit na psychice. Nemůžete být v křeči z toho, že někde něco rozbijete. Mějte dost prostoru pro pořádný rozmach.

NEOHÝBEJTE ZÁPĚSTÍ

Držení kettlebellu je velmi důležité a zápěstí při nesprávném držení velmi trpí. Zápěstí musí být rovné, žádné vytočení, žádné ohýbání. Je také důležité držet s pořádnou vervou držadlo, což umocní narovnání zápěstí do roviny. Rovnou polohu udržujte v průběhu celého cvičení.

TIP: Skvělý vinylový set kettlebellů, s trojí zátěží pro ideální domácí cvičení pořídíte i u nás. 

Zajímají Vás informace ze zákulisí našeho obchodu, tipy jak ušetřit na běžných výdajích a být tak bohatší, nebo jen rádi soutěžíte? Sledujte náš Facebook.

aaa-facebook_final_pruhled

nejlevnejsizbozi.eu