Co je to letáková akce?

Pokud chcete ještě více ušetřit, letákové akce jsou nejefektivnější způsob, jak toho docílit. Zde Vám poradíme jak to dělat co možná nejlépe.

 

leták (1)

 

Neprohlížíte letáky? Velká chyba!

Také patříte k těm, co mají na své poštovní schránce samolepku se zněním: „Prosím nevhazovat reklamní materiály“? Tak si ji hned sloupněte. Potraviny a drogerie jsou věci denní spotřeby. Denně se za ně utrácí nemalé peníze, tudíž se právě na tomto dá ušetřit nejvíc. 

Letáky jsou jen reklamní trik. Opravdu?

Pryč jsou doby, kdy jste ve schránce nalezli leda tak pozvánku na předváděcí akci či nabídku super levných plastových oken od pochybné firmy. V současnosti, kdy je obrovský konkurenční boj právě mezi obchodními řetězci se zbožím denní spotřeby, na tom nejvíce ušetříte a vyděláte právě Vy. Řetězce investují obrovské sumy do reklamních kampaní a věřte, že navrhnout, vytisknout a roznést leták tak, aby byl dva dny před začátkem akce již ve shránce, je opravdu náročné a nákladné. Slýchávám názory, že letáky jsou jen reklamní trik. Ne tak docela. Pokud se vyznáte v cenách a víte, že litr krabicového mléka normálně stojí 15,- Kč a v letáku je za deset, tak to asi reklamní trik nebude.

Proč vlastně řetězce investují do letáků? Nic složitého na tom není. Jejich hlavní snaha je, aby jste navštívili právě jejich obchod a už žádný jiný. Pokud Vás nalákají na 50% slevu na Vaší oblíbenou kávu, čokoládu či lahvové pivo, počítají s tím, že k tomu si přikoupíte něco, co v akci není a oni nakonec vydělají, biť na samotném zboží z letáku velkou marži nemají. Spíš žádnou. 

Levné věci jsou nekvalitní. Spíš ne.

Ale vůbec ne. Také slýchávám názor, že to co je v letáku je ošizené či má prošlou dobu trvanlivosti a je to jen znovu přebalené. Jsou to nesmysly. Letáky jsou dobrá reklama i pro samotné výrobce. Nechci se zmiňovat o tom, jak to mezi sebou odběratelé (řetězce) a výrobci mají, to není náplň tohoto blogu, ale je nesmysl že by výrobce vyrobil 200 palet ošizeného mléka do letáku pro Tesco a druhý den neošizené do nabídky mimo akci. Výrobci vyrábí stále stejně, dají řetězci na dannou akci lepší cenu a tím mají například svůj výrobek na titulní stránce letáku, kde je vždy jen 3, maximálně 5 výrobků. Všimli jste si toho někdy? Tím pádem je výrobce spokojen a když bude s danným produktem spokojen i zákazník, rád si stejné zboží koupí znovu a to i bez akce. Ale my takoví nebudeme, my budeme kupovat pouze a jen zboží v akci. 

Brouzdáte rádi na internetu, kde hledáte slevy? Dobře děláte.

Je spousta webových stránek zabývajících se právě letákovými akcemi. Například Akční ceny.cz, Kupi.cz a jiné. Pokud Vás nebaví listovat v letácích, do vyhledávacího okénka si pohodlně napíšete například máslo, či čokoláda Milka a webovka Vám ukáže, kde zrovna se danný produkt nachází v akci, za kolik a od kdy do kdy trvá akce. Některé webovky mají i aplikace do mobilů, tak si můžete užitečně zpříjemnit dlouhou chvíli třeba v čekárně u lékaře.

V příštích dílech si povíme, jak vytěžit z letákovek maximum, jaké obchody mají nejlepší akce a vyčíslíme si přesně, kolik se dá měsíčně ušetřit a to pokud žijete spolu dva, či jste čtyřčlenná rodina.

Autor: Jan Blažek

 

Nechcete přijít o další z dílů tohoto seriálu? Zajímají Vás informace ze zákulisí našeho obchodu, nebo jen rádi soutěžíte? Sledujte náš Facebook

aaa-facebook_final_pruhled

Máte otázku? Lucie Vám poradí.608 873 565